Personlighetstest och F som i feelings

 
Fönstret står på glänt och släpper in vårluften, trots det så känns rumstemperaturen konstant. Det hörs tydligt när någon nere på gatan kommer skejtande hitåt, för att sedan bromsa in och göra uppehåll i parken. Från min våning och platsen där jag sitter i soffan ser jag tvärs över de gröna träden till andra sidan där det rostrosa huset står. Sveriges flagga vecklar sig ut och in i sidledes och jag tänker på att det snart är nationaldagen. En dag jag, liksom alla andra, är så neutral inför. Ingen vet varför vi firar, fastän att vi inte firar. Och förra veckan när det var 17 maj så sa en äldre dam till mig "Varför fira Norges nationaldag, vi borde fira Sveriges".
 
Egentligen tänker jag otroligt sällan på Sveriges nationaldag, eller någon nationaldag överhuvudtaget. Jag funderar mer på såna saker som vem jag är och hur jag vill att mitt liv ska vara. Det tänker jag nog så mycket på att man skulle kunna kalla det ett intresse. Gör ett personlighetstest och fascineras över hur det på pricken stämmer. www.16personalities.com. Min typ blev "advocate", INFJ-A. Igenkänningsfaktor i alla påståenden och förklaringar för hur man fungerar i olika situationer = brutal. Älskar sånt där, får ett starkt behov av att klicka mig vidare till premium-varianten som ska guidea en igenom olika situationer i livet. Men så är jag en person som inte köper sådana typer av tjänster.
 
Eftersom jag gillar att ägna tid till att fundera på min persona och sådant, så var den mesta informationen i ovannämnda personlighetstest inte särskilt chockerande. En sak som dock gav mig en insikt, var F:et i bokstavskombinationen, F som i feelings. Aldrig tänk att känslor styr mig så mycket, och att jag är en känslig person men insåg att det verkligen stämmer så väl. Känner mig typ religiös nu.
Allmänt | |
Upp